Alimente bogate in fibre, ALIMENTE BOGATE IN FIBRE: cum să creștem fibrele din dietă?


Sus - Gastric cancer lymph nodes porumb, grau, orez, ovaz.

Despre Geza Zakarias

Taratele sunt bogate in fibre, vitamina B6 si magneziu. Taratele se gasesc cel mai frecvent in paine, dar si in alte tipuri de produse care contin cereale integrale. Pentru ca ierburile uscate si condimentele sunt bogate in vitaminele si mineralele de care organismul are nevoie, ar trebui sa adaugati cat mai multe in dieta dumneavoastra.

alimente bogate in fibre

Puneti boia de ardei, praf de chili in compozitia mancarurilor pe care le preparati acasa. Ciocolata este cunoscuta pentru beneficiile sale pentru sanatate, mai ales daca este vorba de ciocolata neagra.

Ce sunt fibrele alimentare si la ce te ajuta ele

Ciocolata cu lapte nu contine suficiente fibre pentru a depasi cantitatea de calorii continute, deci este indicat sa evitati consumul acestui tip de ciocolata. Semintele de in si susan sunt surse importante de grasimi sanatoase pentru inima, dar si de fibre dietetice. Semintele de susan ofera aproximativ 14 g fibre la fiecare g servite.

Totul despre fibre: tipuri, retete, 24 de surse vegetale de fibre — infografic By - May 31, Fiecare tip de planta are un perete celular protector, care ii ofera forma si textura si care este compus din molecule fibroase care il intaresc si ii sprijina dezvoltarea. Cand mananci un mar sau o salata de spanac proaspat, aceste fibre intra in sistemul tau digestiv si devin fibre solubile sau insolubile — in functie de capacitatea lor de a se dizolva in apa. Ambele tipuri de fibre sunt benefice unui tranzit intestinal sanatos si unei digestii fara probleme in fiecare zi.

Untul alimente bogate in fibre susan tahini contine aproape 10 g de fibre per portie de g. Edamamele pastai uscate de soia sunt perfecte pentru o gustare sanatoasa. Optati pentru edamame cu continut scazut de sodiu, pentru a beneficia de o valoare normala a tensiunii arteriale. Edamamele ofera pana la 18 g de fibre dietetice per g portie.

alimente bogate in fibre

Fierte, edamamele isi mai pierd din continutul de fibre - 5,2 g per g portia de servire. Nucile sunt o gustare excelenta si un topping foarte bun pentru salate. Semintele de floarea soarelui pot fi consumate in salate, preparate culinare sau simple.

Ce sunt fibrele

Sunt o sursa foarte buna de vitamine E, fier, vitamina B1 si B6, proteine, magneziu, mangan, seleniu, potasiu si cupru. In plus, semintele de floarea soarelui asigura organismului pana la 11 g de fibre per g portie si alte uleiuri esentiale pentru mentinerea sanatatii.

  • Recenzii ale medicamentelor antihelmintice
  • Care sunt cele mai bogate alimente in fibre
  • Cure detox maison recette
  • Alimente Bogate in Fibre Pentru o Alimentatie Echilibrata

Fasolea uscata fiarta ofera o cantitate destul de mare de fibre dietetice. Celelalte tipuri de fasole, precum cea alba, neagra, Pinto sau fasolea verde ofera pana la 15 g de fibre la fiecare portie de g.

Alimente bogate in fibre

Puteti consuma o mare varietate de fasole in tocanite, garnituri, supe, musaca sau sosuri, ca inlocuitor al proteinelor de origine animala. Dovleceii sunt o alta modalitate sanatoasa de a creste aportul de fibre. Aceste legume hranitoare ofera o varietate de arome, texturi si culori, precum si fibre, vitamine, minerale si carotenoide.

Dovleceii pot fi consumati in supe, salate, garnituri sau cruzi.

alimente bogate in fibre

In functie de modul in care este preparat, dovlecelul poate oferi pana la 7 alimente bogate in fibre de fibre la fiecare ceasca. Aceasta categorie de legume a fost studiata indelung pentru efectele de protectie impotriva cancerului.

Alimente bogate in fibre

Brasicaceele includ conopida, broccoli, varza, varza de Bruxelles, toate bogate in fibre dietetice. Aceste legume pot fi incorporate in supe, salate si alte preparate culinare.

alimente bogate in fibre

De asemenea, pentru a beneficia de maximum de cantitatea de fibre din aceste legume, alegeti sa le preparati la abur. La o ceasca de legume din familia Brasicacee puteti beneficia de un aport de fibre intre 3 si etiologia giardiozei g.

Generalitati

Fructele sunt alimente care ar trebui consumate in fiecare zi. Prin consumul de fructe va puteti completa aportul zilnic recomandat de fibre dietetice.

alimente bogate in fibre

Fructele sunt bogate in vitamine si minerale esentiale. Includeti in meniul zilnic mai multe portii de peremereportocale si banane. Multe dintre aceste fructe sunt disponibile pe tot parcursul anului. Atunci cand nu aveti posibilitatea sa le cumparati proaspete, puteti opta pentru fructe uscate - pentru acest tip de alimente trebuie sa limitati consumul, deoarece acestea sunt adesea foarte bogate in zaharuri. Pentru a creste aportul de fibre adaugati fructe in iaurturi, salate si cereale integrale.

Fructele contin: alimente bogate in fibre banana medie: 3 g de fibre 1 para medie: alimente bogate in fibre g de fibre 1 portocala medie: 4 g de fibre 1 mar mediu: 4 g de fibre 1 ceasca de prune uscate: pana la 6 g de fibre. Nu uitati sa cresteti si aportul de lichide atunci cand va hotarati sa consumati mai multe fibre. Includeti fibrele treptat in dieta, pentru a nu va confrunta cu simptome de diaree si deshidratare sau alte simptome gastrointestinale.

alimente bogate in fibre

Fibrele ofera numeroase beneficii pentru sanatate, inclusiv: mentin un nivel sanatos de colesterol incetinesc absorbtia de zahar sunt de ajutor in gestionarea eficienta a diabetului pot fi incluse in dietele de slabit, deoarece fibrele ofera o senzatie de alimente bogate in fibre pentru mai mult timp si astfel oamenii vor consuma mai putine gustari intre mesele principale.

Camelia Adina Calin - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.

Mirela Ioana Culman - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof. Mihaela Nicoleta Mindrescu - Ambulatoriul de specialitate - Institutul de diabet, nutritie si boli metabolice, prof.